Pravdepodobne viete a možno ste to zažili aj z vlastných skúseností, že pri zakladaní firmy sa musí zaregistrovať veľa údajov, ktoré s touto súvisia, sem sa radí tiež potreba uviesť nejaké oficiálne sídlo firmy. Čo ale neznamená, že musí ísť o adresu miesta, v ktorom doslova pracujete. Tým pádom teda nemusí ísť o adresu vašej kancelárie, čo je určite výhoda, pretože nie každý podnikateľ si môže dovoliť investovať do prenájmu veľkej kancelárie a nie každý tieto priestory k svojej podnikateľskej činnosti potrebuje/využije.

Kancelária, kožené sedačky

  • Pochopiteľne, nie každé podnikateľské odvetvie potrebuje vykonávať svoju činnosť v priestoroch kancelárie. Hlavne ak ide napríklad o eshop, programátora, účtovníka, menšie podniky či start-upy, teda o človeka, ktorý väčšinu úkonov zvláda robiť sám a cez svoj počítač, prípadne len s malým kolektívom.

V týchto prípadoch, teda ak by podnikateľ hľadal kanceláriu na prenájom len za účelom zapísania firemného sídla, mohlo by ísť o zbytočne vysokú finančnú záťaž.

  • Zákon totiž umožňuje zapísať adresu akejkoľvek nehnuteľnosti, ktorá vám nejakým spôsobom patrí alebo ju máte v prenájme (a jej majiteľ to povolí), teda môže ísť napríklad aj o adresu vášho bydliska.

Hoci v prípade zaevidovania bydliska nemusí ísť o najlepšie riešenie, predsa len sa tým začne kombinovať administratíva, byrokracia a pracovný život s tým súkromným.

Zelená poštová schránka

Ak teda hľadáte iné cenovo nenáročné riešenie, tak tým je potom virtualne sidlo bratislava. Ide o lacné riešenie z dôvodu, že v tomto prípade si na rozdiel od kancelárie nekupujete priestory, v ktorých by ste pracovali. V tomto prípade si kupujete adresu + doplnkové služby.

Zvyčajne ide o reálnu budovu na reálnej adrese, pojmom „virtuálne“ sa tu myslí spôsob komunikácie a riadenia záležitostí na diaľku. Teda tie doplnkové služby ako napríklad prijímanie pošty, skenovanie a posielanie zásielok, notifikácie emailom a ďalšie činnosti, o ktorých vás personál na tejto adrese bude zakaždým informovať diaľkovo- mailom či SMS.